Middagje in een Tanzaniaanse Kapsalon - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van SandrarensintanzaniaPerfectcollege - WaarBenJij.nu Middagje in een Tanzaniaanse Kapsalon - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van SandrarensintanzaniaPerfectcollege - WaarBenJij.nu

Middagje in een Tanzaniaanse Kapsalon

Door: Sandra Rens

Blijf op de hoogte en volg

01 Februari 2013 | Tanzania, Mwanza

Zo net thuis, nu ja in hostal gebracht en gelukkig goed aangekomen, deze x werd ik in een andere jeep door de studenten gebracht, zaten nog geen 5 minuten toen ik ineens allemaal rook overal voorin bij mij zag komen, nu zit er niet echt op te wachten dat ik tijdens een vrijwilligers project ontplof, dus dacht laat ik maar even melden, zo gedaan werd er gestopt, echter niet voor de rook, maar gewoon omdat ze moesten stoppen omdat er een band opgepompt diende te worden, hahaha Maar we zijn er weer veilig, dus ik kan weer aan jullie schrijven en heb zelfs foto's geupload dus jullie krijgen nu een beter beeld.

Vandaag regen!! tot 3 uur en geen stroom, dan wordt het toch nog iets minder want kun je ook op de computer niet veel meer doen, maar heb mij nuttig gemaakt, gisterenavond al voorbereidingen gemaakt om een les "hoe maak ik een CV" te geven, en vandaag uitgewerkt. Het een voorbeeld CV met de uitleg gamaakt en een blanco CV wat iedereen in kan gaan vullen. Als het goed is geef ik volgende week daarin dan les en Steven kan het dan volgend jaar of semester weer doen met dezelfde formulieren, want ik maap een map in de computer voor hem aan, en hoop van harte dat ze het dan gaan gebruiken.....

Vanmiddag sloeg de verveling even toe, internet charge op dongel leeg dus ik gezegd ga ik wel halen, mijn twee compagnons, hihi mee en na het kopen zei 1 ga je mee ik wil naar de kapsalon, ik zei tuurlijk leuk!

Ohhh mensen weer een illusie armer, ik maar denken dat al die mensen die mooie vlechtjes etc of lange haren van zichzelf hebben, nee hoor je schikt je een ongeluk, Selena was zelf de vlechten er al uit aan het halen, en zodra de velcht eruit was, viel deze dus ook op de grond....er bleef gewoon een heel kort kroeskoppie over. Maar ze is weer beeldig uit de salon, na zo'n drie uur voor ik denk 5 euro gekomen.

Ik natuurlijk vertellen wat wij er wel niet voor betalen...maar na enige tijd kwam ik erachter dat het wellicht ook niet te vergelijken is. Men trekke de schoenen uit, komt een kamertje binnen, waar we normaal met 4 zullen zitten, maar hier zo'n 8 personen, dan nog wat schttige babies en kleintjes ergens in een hoekje liggen te slapen, en laten we niet vergeten staan er achter mijn stoel, gewoon twee pannen met het avondeten te sudderen....

Na 1 uur kwam ik er ook achter dat er geen schaar aan te pas komt in een tanzaniaanse kapsalon, enkel om de touwtjes waarmee de vlechten of extentions worden genaaid wordt een schaar gebruikt.

Men nemen zelf shampoo, "medicijnen" extentions mee wat elders gekocht is, met medicijnen bedoel ik als de vlechten eruit gehaald zijn (dat doe je zelf) je hoofd en haar natuurlijk niet echt prettig voelt, qua ruiken denk ik maar niet aan er komt dus een soort zalf op, wat een aantal minuten inwerkt, uitgespoeld wordt en daarna wordt er weer een soort creme ingesmeerd en gaan we aan het model werken.

Heb wel genoten, want ik weet natuurlijk zullen we in Rotterdam ook Afro kappers hebben, maar ik stond in ieder geval voor een echte nieuwe ervaring!

Arjen; wat grappig dat jij bij Lely zat, heel toevallig heb ik vandaag een aantal studenten utgelegd dat koeien bij ons electrisch gemolken worden en het verhaal van Lely, waar ik met je ben geweest, jammer he gaat niet meer gebeuren, maar wie weet ooit! Hier werd er en vond ik wel erg goed op gereageerd, vinden de koeien dat wel plezierig en uiteraard, maar hierdoor zijn er veel minder mensen die een baan hebben! Ja natuurlijk hebben ze gelijk, maar de productie in Nederland is natuurlijk niet alleen voor eigen of dorpsgebruik maar wordt ook naar anderen landen gezonden, heb ik maar uitgelegd.....

Zondag als het goed is echt mee naar de kerk, ik ben erg benieuwd inderdaad Debby! Maar zal niet ineens een gospel koor ofzo zijn....

Sassie vanuit hier een super verjaardag gewenst

Mam & Pap, morgen weer een enveloppe openmaken, spannend en mam ik begrijp nu waarom je zei, dan ga je toch lezen....

Dikke zoen voor iedereen XXX

  • 01 Februari 2013 - 18:29

    Monique:

    Valt wel tegen dat ik geen foto tegenkom van jou met kroes-extensions!!! ;-)

  • 01 Februari 2013 - 18:36

    Claudia:

    Ha die San!
    Wat heb je in die paar dagen al veel spannende dingen meegemaakt, dan leiden wij hier eigenlijk maar een saai leventje... Ik zie het helemaal voor me hoe je daar tussen 'the locals' zit, volgens mij weet je over een week al niet beter, haha. Heb je nu ook vlechtjes, of toch maar niet? Lijkt me wel een hele belevenis, zo in de kapsalon met al die vrouwen en kinderen. Kan je goed met ze praten en waar hebben jullie het dan over? Fijn te horen dat je werk daar ook begint te lopen, want daar kwam je tenslotte voor. Ik hoop dat je de komende dagen wat vaker stroom hebt en we kijken hier weer uit naar je volgende verslag!
    Knuffels, Claudia en Wim XXX

  • 01 Februari 2013 - 20:32

    Saskua:

    Ola Sunny,
    Thanks voor je felicitatie en de super leuke kaart!
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd daar, volg je blog met veel plezier en niet vergeten te genieten he, tis voorbij voordat je er erg in hebt!
    Xx

  • 01 Februari 2013 - 21:23

    Vivian:

    Hoi San! Leuk al die verhalen, ik lees ze graag! Ben niet zo jaloers op je.....je zegt dat het regent......nou hier ook!!!!!! Vind ik echt knap wat je doet! Heb je al kakkerlaken of gekke insecten gezien of mee geslapen????? Fijn weekend alvast, en tot je volgende verhaal!!
    Xxx vivian

  • 02 Februari 2013 - 13:15

    Debby:

    Wat een leuk verslag weer, en nog leerzaam ook! Zo leren wij ook het dagelijks leven in Tanzania kennen. En wat een superfoto's! Ik kijk al echt uit naar je verslagen, Cor mag er zelfs niet doorheen praten als ik ze zit te lezen, haha. Fijn weekend daar! x Debby

  • 02 Februari 2013 - 14:22

    Vanessa:

    Hoi Sannie, het is al weer een week geleden dat we op schiphol afscheid van je namen en echt niet te geloven dat we nog naar de hennes wilde gaan voor een reserve shirt en jij echt zo van, nee joh laat maar... gelukkig alles goed gekomen en je zo te zien op de foto's heb je het aardig naar je zin en plekkie gevonden. Wat een giller die Yathzee foto. Kan hem helaas niet kopieren en op je facebook zetten voor Valentijnsdag;) zo van, Sandra komt geen aandacht te kort hoor daar in Tanzania! Fijn weekend en wij drinken zo een wijntje voor Sas dr verjaardag en als je terug bent, doen we het nog even over. Dikke kus en zie snel weer je berichtjes en foto's - want door de foto's krijgen we echt een goed beeld, van waar je bent en waar je zo mee bezig bent. Toedeloedies x

  • 03 Februari 2013 - 11:52

    Nelly En Dik:

    Heel erg leuk je verslagen te lezen.
    Is wel een heeel ander wereldje dan hier hè.
    Kijk nu alweer uit naar je volgende belevenis.
    Dikke kus

  • 03 Februari 2013 - 19:16

    Geer En Joke:

    Wat een leuk verslag! -als je thuis ben kan je er een boek over gaan schrijven. Enne..........kom je in je eentje terug, wat een leuke artist and the students mogen er ook zijn! Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 16299

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 Februari 2013

Project Perfectus College in Tanzania

Landen bezocht: