Er komen steeds meer studenten - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van SandrarensintanzaniaPerfectcollege - WaarBenJij.nu Er komen steeds meer studenten - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van SandrarensintanzaniaPerfectcollege - WaarBenJij.nu

Er komen steeds meer studenten

Door: Sandra Rens

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2013 | Tanzania, Mwanza

Zo daar ben ik weer, op mijn bed zittend nog even een kort verslag van mijn dag....Je zou kunnen zeggen eerste dag van "echt" lesgeven. Van de week al voorbereidingen gemaakt om over sultuur te praten, gistern foto's van Eiffeltoren, houten klopen, molens, baguette enzo nog opgeslagen zodat het allemaal wat levendiger werd en vandaag was daar de vuurproef;

Ik dacht dat ik even een half uurtje bezig zou zijn, de les zelf (tourguiding) duurt 2,5, echter was de leraar net even weg toen het begon en is eigenlijk niet meer terug gekomen en wonder boven wonder zijn de 2,5 uur gewoon volgekomen.

OK soms vielen er wat mensen in slaap ECHT!!!!, nu heb je aan mij dan een verkeerde, maar ik wil ook niet te onaardig zijn uiteraard, maar vraag genoeg of ze het allemaal nog leuk vinden en had zelf al eerder willen stoppen.

1 dame was met haar hoofd op het tafeltje gaan liggen, capuchon over haar hoofd, dus ik vroeg de jongen naast haar, slaapt ze, zij kreeg een poor in haar zij van de jongen, ik nogmaals vragen geen reactie, hahahah uiteindelijk kwam er halfbakken uit, via via dat ze ziek was, dus heb ik heel vriendelijk gezegd, ga dan lekker in je bed liggen en neem wat water........

Nog wat knikkenbollers maar dat is logisch, 20 man in een erg warm kamertje en dan moet je ook nog luisteren en goed concentreren omdat de taal vreemd is, ik kan zeggen ik was ook kapot!!!!

maar erg leuk en vooral alles waar je het over krijgt, een jongen vroeg wat er waar was van vrouwen in Nederland die jongetjes kopen?!? ik heb echt duidelijkheid gevraagd en begreep er niets van, nog gevraagd bedoel je dat ze voor sex betaald krijgen? nee dat was het nie, zo kochten de jongens dat had hij in een documentare gezien.....Als iemand mij hier meer over kan vertellen hoor ik het graag.

Over HIV, trouwen, trouwen van homostellen in Nederland, wat hier absoluut uit den boze is....Duitsland, Engeland van alles is voorbij gekomen en alles voor hen in het Engels dus vooral als ik iets vraag, want wil juist dat zij praten natuurlijk wordt het best lastig.

Foto van het bord wat ik volgeschreven heb gemaakt die komt later denk.

Daarna eten, en ohh ja zelf soda gehaald, maar kwam twee studenten tegen en die stonden erop mee te lopen, maar goed achteraf ik denk dat de mensen mij hier gewoon niets verkopen lijkt het wel, ze kijken de joongens aan, nemen mijn geld aan, geven het restant aan de jongens terug, best vreemd want ook al spreek ik de taal niet, dan denk ik met aanwijzen kom ik er echt wel

Daarna 2 uur computerles gegeven...Steven had een opdracht voorbereid waarin de studenten een tabel moesten maken, en ook daadwerkelijk alles wat op het papier stond na moesten maken, ik kon mij hier goed nuttig maken, want het ging om letters bold/onderlijnen etc en een digybeet als ik heb zelf iedereen daar erg in kunnen bijstaan.

Functie profielen ga ik voor de leraren maken, kijken of ze daar iets mee kunnen en verder de lessen die ik voorbereid , daar heb ik documenten van, zodat ze latere hier verder door mee kunnen gaan.

Communicatie gaat nog aldoor niet helemaal jofel hahahah, vanmorgen stonden er twee auto's op mij te wachten, vanavond wrd ik ineens zonder gegeveten te hebben naar hotel gebracht, was wel al laat dus ik blij want morgenvroeg staan we om half 8 weer paraat om om 8 uur met de les te beginnen.

Zo dit was mijn dag, geloof ik niet echt grappig om te lezen maar volgende keer misschien weer meer....ohhh ja vergeet ik nog helemaal te zeggen, twee auto's mij halen, waarvan de studenten auto ook nog klein ongelukje had vanmorgen, ahh zo zielig botste op een auto voor hen, dus Mr perfect betalen, wij reden er namelijk ook weer achter. Zoveel hobbels en moeilijk rijden hier dat ik mij goed voor kan stellen dan het soms moelijk is.

Dikke zoen voor iedereen XX

  • 04 Februari 2013 - 19:53

    Monique:

    Hi San! Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen, zie het helemaal voor je hoe jij les staat te geven! Had je brilletje op..hoop t niet anders zou ik echt bang van je worden, THE superteacher, haha streng maar rechtvaardig haha. Hier alles goed, Beer herstelde van griep duurt veel te lang, word er kriegel van want kan ook niks...en nu vandaag Guus koorts afijn ik vermaak me wel als Florence nightengale... Nou lieverd veel succes daar en welterusten! Dikke kus

  • 04 Februari 2013 - 23:37

    Arjen:

    Hey Sannie! Lees liever die leuke verhalen van jou dan naar die boring programma's hier op TV te kijken....er gebeurt daar in Tanzania tenminste wat.....Gisteravond, bij de TV show van Ivo Niehe was er een Albino te zien die een model was en werd ook verteld hoe er over Albino's in Tanzania aangekeken wordt. Best wel toevallig dat dat verteld werd terwijl jij daar zit. Doe jij tegen die kinderen wat minder streng dan tegen je collega bij Yacht?;). Ben benieuwd wat jij zoal op dat schoolboek schrijft en hoe je in gebarentaal jezelf staande houdt; nou ja, ben je toch nog een beetje aan het fitnessen......:). Succes daar met lesgeven en je weet dat als ze in slaap vallen, je heel gemakkelijk de aandacht weer krijgt, als je met je nagels over het schoolboek krast.....Doeg, Arjen

  • 05 Februari 2013 - 00:23

    Winnie:

    Hi lief, wat een mooie verhalen allemaal. Erg leuk om te lezen. Deze schat aan ervaringen nemen ze jou niet meer af.... staat ook goed op je CV! Geen last van je maag met al die andere eet en drink gewoontes? Veel plezier meis, bigX

  • 05 Februari 2013 - 00:23

    Winnie:

    Hi lief, wat een mooie verhalen allemaal. Erg leuk om te lezen. Deze schat aan ervaringen nemen ze jou niet meer af.... staat ook goed op je CV! Geen last van je maag met al die andere eet en drink gewoontes? Veel plezier meis, bigX

  • 05 Februari 2013 - 12:00

    Geer En Joke:

    Dag Sandra wet je nog wat ik vertelde over Gambia en de West Europese oudere dames? Misschien had de student het daar wel over! Hoe gaat het met de malariapillen? Voel je je er nog ziek door of heb je geen tijd om er over na te denken. Klinkt weer goed je verslag, leven met je mee! Tot de vlgd keer, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 16283

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 27 Februari 2013

Project Perfectus College in Tanzania

Landen bezocht: